czyli tzw. zemsta logopedy!
Czytaj koniecznie na głos!!!
Bąk
„Spadł bąk na strąk , a strąk na pąk. Pękł pąk, pękł strąk, a bąk się zląkł”.
Kózki
„Jadły kózki kluski, pobrudziły bluzki. Teraz w cieniu brzózki piorą kózki bluzki”.
Królik
„Kurkiem kranu kręci kruk, kroplą tranu brudząc bruk, a przy kranie, robiąc pranie, królik gra na fortepianie”.
Szczeniak
„W gąszczu szczawiu we Wrzeszczu klaszczą kleszcze na deszczu, szepce szczygieł w szczelinie, szczeka szczeniak w Szczuczynie, piszczy pszczoła pod Pszczyną, świszcze świerszcz pod leszczyną, a trzy pliszki i liszka taszczą płaszcze w Szypliszkach”.
I. Między 3 – 9m.ż. płodowego wykształcają się narządy mowne i usprawnia się ich funkcjonowanie.
II. do 1 roku życia – tzw. okres melodii i apelu
III. do 2 roku życia – okres wyrazu
IV. do 3 rok życia – okres zdania
V. między 3 – 7 okres swoistej mowy dziecięcej
VI. między 7 – 10 okres opanowania podstaw języka
PAMIĘTAJ!
Nie każde dziecko rozwija się jednakowo, mogą wystąpić indywidualne różnice w przebiegu rozwoju mowy. Podane okresy mają pomóc rodzicom w obserwacji dziecka!
Jeśli zaistnieje potrzeba zareaguj szybko i umów się na konsultację u specjalisty!
Gdy u twojego dziecka występuje:
Gdy twoje dziecko:
!!!! Pojawienie się ząbków mlecznych jest znakiem, że należy wprowadzić do diety dziecka pierwsze stałe pokarmy !!!!