W kręgu tradycji
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
- MojaSzkola.net
Na wstępie zgromadzonych rodziców bardzo serdecznie przywitali organizatorzy, którzy przybliżyli tematykę i cel spotkania. Przekazali również podziękowania dla Pani dyrektor Barbary Grodzickiej, która zawsze z sercem wspiera działania nauczycieli mające na celu włączanie rodziców w aktywne działania naszej placówki, które z kolei w zaciszu domowym przekładają się na dalszy rozwój naszych podopiecznych.
W tym dniu zachętą do wspólnej pracy, ale też i przyjemnej zabawy były szmaciane skrzaty i krasnale świąteczne, wykonane z wełnianych skarpet, kolorowych wełen, filców, nici, guzików i innych detali ozdobnych, dzięki którym każdy indywidualnie wykonany egzemplarz stał się niepowtarzalny i wyjątkowy. Dozwolone były wszystkie znane techniki szycia w zależności od rodzaju wybranego materiału po łączenie pozostałych wybranych przez siebie elementów dekoracyjnych.
Całość spotkania umilił słodki poczęstunek wykonany przez najstarszych uczniów naszej szkoły pod opieką Pani Agnieszki Pawlak, za który jeszcze raz w imieniu rodziców, jak i organizatorów dziękujemy.
Na koniec zaproszonym gościom zostały wręczone podziękowania, za przybycie, poświęcony czas, za twórczą pracę, zaangażowanie, pomysłowość, bo jak głosi przysłowie „ nie sztuką jest coś kupić, lecz sztuką jest coś samemu zrobić i sercem przyozdobić”.
Organizatorzy spotkania:
Łucja Tyll, Agnieszka Bembnista, Agnieszka Maciejewska i Elżbieta Kalka.
ZAJĘCIA ZAWODOZNAWCZE W ZESPOLE SZKÓŁ SPECJALNYCH im. JANUSZA KORCZAKA W KCYNI
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
- MojaSzkola.net
Dnia 19 listopada 2019r. uczniowie Branżowej Szkoły I Stopnia i klas PDP rozpoczęli cykl zajęć zawodoznawczych. Dzięki uprzejmości właściciela Restauracji - Hotelu „Ekspresja” w Nakle nad Notecią, pana Szymona Brukwickiego oraz pani Anny Sprengel – Król, młodzież kcyńskiego „Korczaka” miała możliwość uczestniczenia w ciekawej formie zajęć szkolnych.
Z dużym zaangażowaniem oraz chęcią zdobycia wiedzy uczniowie poznali japońską sztukę rzeźbienia w owocach i warzywach zwaną „carvingiem”. Podczas zajęć p. Ania zapoznała uczniów ze sposobami zdobienia owoców i warzyw, bankietowego układania owoców na potrawach, a także opowiedziała o metodzie naturalnego konserwowania wykonanych prac. Niezwykła atmosfera panująca podczas zajęć przyczyniła się do stworzenia fantastycznych kwiatów z cukinii oraz mandarynek, koszyków z melona i arbuza, a także różnorodnych form warzywnych liści.
Powyższe zajęcia są pierwszymi zajęciami przygotowującymi młodzież Zespołu Szkół Specjalnych w Kcyni do poznawania różnorodnych zawodów, odnajdywania się w codziennej rzeczywistości poszukiwania pracy, a także wychodzenia naprzeciw niepełnosprawnościom.
Koordynatorki i pomysłodawczynie spotkania - p. Agnieszka Bembnista i p. Agnieszka Maciejewska dziękują p. Szymonowi oraz p. Ani za życzliwość, chęć dalszej współpracy i możliwość przeprowadzenia tych inspirujących zajęć.
Choinki Jedynki
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
- MojaSzkola.net
Pod honorowym patronatem Agaty Kornhauser-Dudy, małżonki prezydenta Polski, ruszyła osiemnasta edycja charytatywnej akcji „Choinki Jedynki” organizowanej przez Programu I Polskiego Radia.
Celem konkursu jest zachęcenie najmłodszych słuchaczy do zaangażowania się w działalność dobroczynną na rzecz podopiecznych Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko” oraz Fundacji „Wspólnota Nadziei” poprzez przygotowanie prac plastycznych związanych z tematyką Świąt Bożego Narodzenia. Piękne, bożonarodzeniowe obrazki zostaną zlicytowane na wyjątkowej aukcji, a dochód z niej zasili konto Fundacji.
Ze wszystkich nadesłanych prac plastycznych Jurorzy wybiorą łącznie 20 prac (nagrody główne) i 40 prac (wyróżnienia). Wszystkie wybrane prace plastyczne sukcesywnie będą omawiane na antenie Programu I oraz zostaną zaprezentowane na stronach internetowych Polskiego Radia.
Uczestnikami Konkursu mogą być dzieci i młodzież w wieku 6 - 16 lat.
Nasi uczniowie: Daria Nowak, Kamil Drygała, Zuzanna Langowska, Weronika Vollmeller, Kinga Jasińska, Karolina Pietrzycka, Nicola Dulęba oraz Mariusz Winiaszewski z zapałem sięgnęli po farby, kredki , węgle, by przedstawić swoje wyobrażenie magii świąt Bożego Narodzenia. Własnoręcznie wykonane prace plastyczne w dowolnej technice, przedstawiające „Tajemnice Świąt Bożego Narodzenia” dały wiele radości, że my także po raz kolejny bierzemy udział w tak znaczącym konkursie . A może nasze prace spłyną do serc osób z niepełnosprawnościami, dla których organizowane są 18 „Choinki Jedynki”?
Organizatorzy: Elżbieta Kalka, Łucja Tyll dziękują naszym uczniom i nauczycielom za udział w charytatywnej akcji.
Dzień Jeża – scenariusz zajęć
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
- MojaSzkola.net
Cele ogólne:
- rozwijanie sprawności małej motoryki,
- uczestniczenie w zabawach ruchowych i plastycznych,
- integracja grupy – wspólna zabawa z rodzicem.
Cele szczegółowe operacyjne (dziecko):
- wybiera obrazek związany z tematem zajęć,
- rozwija inwencję plastyczno-muzyczną,
- uczestniczy w zabawach, odreagowuje napięcie emocjonalne
O Korczaku wiem już, że …
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
- MojaSzkola.net
"O Korczaku wiem już, że …" - podsumowanie projektu na zajęcia pozalekcyjne
Listopad, to miesiąc zakończenia realizacji projektu na zajęcia pozalekcyjne w Zespole Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka w Kcyni pn. „Ocalić od zapomnienia…Śladami Starego Doktora”. Koordynatorkami, a zarazem autorkami, inicjatywy były Joanna Nadolna i Ewa Żelechowska, które przystępując do konkursu ogłoszonego przez Zarząd Powiatu Nakielskiego, kierowały się pragnieniem rozwinięcia w wychowankach szkoły zainteresowań polonistycznych oraz dochodzenia do pewnego zakresu wiedzy i umiejętności poprzez praktykę, bezpośredni kontakt z omawianymi treściami oraz uczenie „poza ławką”.
Działania projektu miały na celu wyrównanie szans edukacyjnych uczniów z małomiasteczkowego środowiska, przybliżenie im świata wartości związanego z kulturą i poszanowaniem historii oraz ukazanie atrakcyjnych form spędzania czasu wolnego. Ich istotą było również wyzwolenie w dzieciach aktywności twórczej, kreatywnej i poznawczej, spontanicznej radości, a jednocześnie wzbogacenie wiedzy na temat wybitnej postaci, patrona placówki Janusza Korczaka. Zaplanowane zadania były doskonałą lekcją historii, kultury bycia oraz właściwego zachowania się w miejscach publicznych. W okresie od kwietnia do listopada 2019r. zrealizowano następujące działania projektowe: „Jest taka historia, czyli opowieść o Januszu Korczaku” - zajęcia warsztatowe podczas których uczniowie obejrzeli film pt. „Korczak”, wysłuchali fragmentów książki biograficznej, samodzielne wyszukali informacji na temat patrona szkoły oraz stworzyli kolaże i gazetkę tematyczną; XV Międzyszkolne Spotkanie Integracyjne „Korczakiada” pn. „Śladami Starego Doktora” -zaprojektowanie i wykonanie scenografii „Korczakiady”,przygotowanie uczestników projektu do konkursu wiedzy, konkursu plastycznego; „Śladami Starego Doktora”- dwudniowa wycieczka do Warszawy (spacer ul. Jaktorowską 6 – siedziba Domu Sierot,ul. Chłodna – teren dawnego getta, ul. Złota – zachowana ściana getta, ul. Śliska, szpital Bersonów i Baumanów – miejsce pracy Janusza Korczaka, pomnik Janusza Korczaka przed Pałacem Kultury i Nauki, Ogród Saski – ulubione miejsce spacerów Korczaka, ul. Nowolipki 7- tablica upamiętniająca redakcję „Małego Przeglądu”, ul. M Anielewicza – kamień Janusza Korczaka, zwiedzanie Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN – ścieżka edukacyjna Janusz Korczak „Moja droga przez życie”, warsztaty „Prawa dziecka”, wystawa „W Polsce Króla Maciusia”). Oprócz programowych punktów uczniowie zwiedzili Pałac Kultury i Nauki, Stadion Narodowy PGE Narodowy, Stare Miasto z Kolumną Zygmunta, Zamkiem Królewskim i Warszawską Syrenką; „Korczak dzieciom” – literacko-plastyczne spotkanie z twórczością Janusza Korczaka. Podczas ostatniego etapu zatytułowanego „ O Korczaku wiem już , że…” uczestnicy projektu wykonali portrety patrona szkoły, które ozdobiły szkolny korytarz oraz wykonali album fotograficzny podsumowujący działania projektowe.
Koordynatorki, Joanna Nadolna i Ewa Żelechowska składają serdeczne podziękowania wszystkim uczestnikom (Martynie, Nicoli, Ani, Dominikowi, Kacprowi, Mikołajowi, Krystianowi, Mariuszowi, Karolinie, Patrykowi) , którzy entuzjastycznie realizowali wszelkie zaproponowane działania edukacyjne oraz wykazali się dużym zaangażowaniem i kreatywnością.