- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
- MojaSzkola.net
Zobaczcie sami na zdjęciach!!! 😊
Hmmm…. Tego nie da się opisać, to trzeba przeżyć… 😊
Były dobre chwile…, ale były i gorsze.. Czasami były łzy szczęścia.., a czasami smutku.
Na szczęście tych pierwszych było znacznie więcej. A trzeba podkreślić, że wszystko było dla naszych maluchów nowe… Nowe….czyli zwyczajnie straszne…, bo nieznane. Jednak mimo swojej choroby , którą jest autyzm , powoli zaakceptował zarówno kolegów jak i nauczycieli i zdobył serca całej społeczności szkolnej. Zresztą, wszyscy w naszej szkole już wiedzą , że autyzm nie jest taki straszny jak go malują.
Autyzm… znaczy bardziej uparty.., ale i bardziej wrażliwy…
My to rozumiemy. Właśnie na tym polega akceptacja.
A co się działo?
Każdy dzień był inny i zaskakiwał. Dzieci pracowały na lekcjach.. pisały, liczyły, rysowały, kleiły, tańczyły , lepiły i ćwiczyły na terapii sensorycznej i zajęciach rewalidacji.
Kilka razy z powodzeniem wystąpiły przed szerszą publicznością.
Denerwowały się, gdy nieoczekiwanie następowała zmiana planów.
Czasami już brakowało im sił i ochoty, co wyrażały okazując niezadowolenie…, ale wtedy naprzeciwko stawał ,,nieustępliwy, konsekwentny” zawodnik , którym był nauczyciel…i….,,cóż było robić”…😊?
Po dziesięciu miesiącach, Kamil już coraz rzadziej powtarza pod koniec lekcji ,, zaraz przyjdzie mama”, a Daria ciągle zadaje pytania i zaskakuje niektórych nauczycieli powiedzeniem ,,proszę pani wrzuć na luz..:) 😊 😊!” Kamil pięknie liczy na konkretach, ćwiczy na wychowaniu fizycznym i terapii sensorycznej, zmazuje tablicę i zmienia kalendarz pogody. Daria chętnie pisze na tablicy, dobrze czyta i rozwiązuje zadania, oraz chętnie wykonuje obowiązki dyżurnego. Oboje znają wszystkie literki 😊!
W zajęciach w przypadku trudności chętnie pomagają im uczennice z klasy III Zuzia i Weronika. Na przerwach coraz częściej chodzą parami trzymając się za ręce.
Dziś już Daria i Kamil, przekonali się, że ,,te lekcje ‘’ i ,,te ćwiczenia” nie są takie złe, jak wydawało się na początku. Mamy też nadzieję, że już wiedzą , że ceglany budynek z czerwonym serduszkiem pełen jest uśmiechniętych ludzi , którym mogą zaufać i zawsze będzie dla nich ,,drugim domem”.
Po ciężkiej pracy czas na odpoczynek.
Do zobaczenia po wakacjach!
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
- MojaSzkola.net
W trakcie spotkania dzieci poznały zasady jak bezpiecznie zachowywać się podczas nadchodzących wakacji. Uczniowie wspólnie z funkcjonariuszem przypomniały sobie, jak bezpiecznie poruszać się po drodze oraz bezpiecznie spędzać czas wolny na placu zabaw, podwórku, przy akwenach wodnych i innych miejscach na świeżym powietrzu.
Funkcjonariusz policji zwrócił uwagę uczniów na zachowanie wzmożonej czujności w stosunku do osób nieznajomych, uważanie na to, czym nas ktoś częstuje. Przestrzegł przed zabawami z obcymi zwierzętami, a także wspólnie z jednym z naszych uczniów - Pawłem Kaźmierczakiem zaprezentował wszystkim obecnym postawę, jaką należy przyjąć, kiedy zwierzę atakuje.
Uświadomił dzieciom, że przestrzeganie określonych reguł i zachowanie zdrowego rozsądku w trakcie dni wolnych od szkoły nie wykluczy, ale pozwoli ograniczyć ryzyko przykrych sytuacji.
Każdy lubi relaks na łonie przyrody, wycieczki rowerowe czy kąpiele w jeziorze czy morzu. Życzymy, aby ich wypoczynek wakacyjny był słoneczny, radosny a przede wszystkim bezpieczny.
Uczniowie oraz członkowie Zespół ds. wychowania i profilaktyki działający w naszej szkole serdecznie dziękują Panu sierżantowi Marcinowi Pacała za poświęcony czas i udzielenie wielu cennych rad.
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
- MojaSzkola.net
Dnia 28 maja 2019 r. uczniowie klas zawodowych ZSS w Kcyni przystąpili do PROJEKTU „ Krok ku dorosłości – aktywizacja zawodowa młodych osób z niepełnosprawnościami”. Z inicjatywy nauczyciela i doradcy zawodowego, p. Agnieszki Bembnisty, nawiązano współpracę z trenerem pracy p. Krystyną Matuszak reprezentującą Fundację Instytutu Rozwoju Regionalnego Oddziału w Warszawie. Celem współpracy jest zorganizowanie absolwentom naszej szkoły kursów i szkoleń zawodowych niezbędnych do podjęcia pracy, a także zapewnienie trzymiesięcznych płatnych staży blisko miejsca zamieszkania ucznia. Podczas spotkania uczniowie poznali regulamin stażu, najważniejsze dokumenty rekrutacyjne, formy wsparcia trenera pracy oraz podstawowe wynagrodzenie każdego pracownika. Kursy i staże zawodowe rozpoczną się na przełomie lipca i sierpnia. Każdy z uczestników po skończonym stażu ma szansę na pełne zatrudnienie. Dzięki pomocy p. Krystyny Matuszak i zaangażowaniu p. Agnieszki Bembnisty absolwenci KCYŃSKIEGO KORCZAKA mają szansę na swój pierwszy strat ku dorosłości, a także rozwój zawodowy. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza-Edukacja-Rozwój.
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
- MojaSzkola.net
W ramach projektu "Wilczym tropem! Nie taki wilk straszny jak go malują" finansowanego przez Starostwo Powiatowe w Nakle nad Notecią, odbyło się kolejne spotkanie z ciekawym gościem. Tym razem w naszej szkole zawitał ornitolog, podróżnik, utalentowany rysownik Pan Dawid Kilon. Podczas spotkania z młodzieżą Pan Dawid zaprezentował nam w jaki sposób maluje się pastelami. Młodzież zauroczona samym Panem Dawidem oraz jego talentem spróbowała sił rysując piękne piórka oraz postać wilka. Prace wykonane techniką suchych pasteli przyozdobiły ściany naszej szkoły. W każdym uczniu ujawnił się talent, a pozytywna energia którą przekazał Pan Dawid utrzymywała się w szkole jeszcze wiele dni. Bardzo dziękujemy Panu Dawidowi za spotkanie i liczymy, że w przyszłości jeszcze nie raz odwiedzi naszą szkołe.
Magdalena Czuk-Napierała
Jurek Napierała
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
- MojaSzkola.net
Jubileuszowe XV Międzyszkolne Spotkanie Integracyjne Korczakiada 2019 połączone z Dniem Patrona Szkoły
Doniosłym wydarzeniem i wielkim świętem w Zespole Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka w Kcyni było Jubileuszowe XV Międzyszkolne Spotkanie Integracyjne „Korczakiada 2019” pod hasłem „Śladami Starego Doktora”, połączone z obchodami Dnia Patrona, które odbyło się 22 maja 2019r.
Janusz Korczak przeszedł do historii pedagogiki jako niezwykły twórca systemu wychowania dzieci w duchu szacunku, ale i myślenia samodzielnego. Był równie znakomitym wychowawcą i pedagogiem oraz cenionym pisarzem, a przy tym rzecz jasna osobą wielce zasłużoną w walce o prawa dziecka. Korczak z całych swych sił domagał się równouprawnienia dzieci, poważnego podejścia do traktowania spraw dzieci i młodzieży, czy też po prostu szacunku dla najmłodszych. Ponad wszystko chciał, aby dzieciństwo jego podopiecznych było beztroskie. Pragnął stworzyć warunki, by punkty widzenia dzieci i ich stanowiska ścierały się w atmosferze wzajemnej akceptacji i zdrowej konkurencji, wolnej od wszelakich antagonizmów: „Dziecko ma prawo być sobą. Ma prawo do popełniania błędów. Ma prawo do posiadania własnego zdania. Ma prawo do szacunku. Nie ma dzieci – są ludzie”.