Warsztaty plastyczne „Laurka dla mamy”

Bo mamy są najlepsze, na deszcze i na kleszcze
I są najlepsze jeszcze, na strachy i na dreszcze

I. Landau

Dnia 20 maja 2022r. opiekunowie Samorządu Szkolnego, p. Joanna Nadolna i p. Elżbieta Kalka, zaprosili uczniów na warsztaty plastyczne pod hasłem „Laurka dla mamy” w związku ze zbliżającym się Dniem Matki. Uczestnicy spotkania zaprojektowali i wykonali kartki okolicznościowe dla swoich mam. Wypisali piękne życzenia i miłe słowa. Jednocześnie spotkanie było okazją do rozmowy na temat wartości rodziny i uczuć rodzicielskich. Warsztaty odbyły się w ranach planu pracy Samorządu Uczniowskiego rok szkolny 2021/2022. Uczestnicy- MALI ARTYŚCI to: Klaudia Kaczor, Maja Sochalska, Mariusz Winiaszewski, Weronika Vollmuler, Zuzanna Langowska, Kinga Jasińska, Kacper Warmiński, Przemek Zabel.

Joanna Nadolna

231.rocznica Uchwalenia Konstytucji 3 maja
Dnia 28 kwietnia 2022 roku w „Korczaku” odbyła się uroczysta akademia z okazji 231. rocznicy Uchwalenia Konstytucji 3 maja.

Uczniowie wraz z opiekunami Aleksandrą Banach i Barbarą Rogalską zaprosili całą społeczność szkolną na niezwykłą lekcję patriotyzmu.

Wyjaśnili dlaczego warto być Polakiem i patriotą. W ciekawy sposób opowiedzieli, że obchody związane ze świętem nawiązują do wydarzeń z 1791 r., kiedy to podpisano pierwszą w Europie i drugą na świecie konstytucję. Wyjaśnili trudne słowo: „konstytucja”. Przedstawili najważniejsze założenia konstytucji.

Uczniowie: Krystian Hausz, Anna Winiaszewska, Jedrzej Andrzejewski, Michał Szymczyk, Kacper Dahlke, Patryk Fackowski i  Oliwier Dominiak zaprezentowali wiersze min. Czesława Janczarskiego, Wandy Chotomskiej, Wandy Grodzieńskiej i Moniki Ziemann.

Dyrektor szkoły Barbara Grodzicka zwróciła uwagę na fakt, iż święto 3 maja to dzień, kiedy w Polsce zaszły duże zmiany prawne dotyczące zarówno kwestii władzy w państwie, oświaty, religii.

Aktywna Tablica Specjalne Potrzeby Edukacyjne
W 2021 roku nasza placówka wzięła udział w rządowym  programie Aktywna Tablica Specjalne Potrzeby Edukacyjne, finansowanym przez Ministerstwo Edukacji i Nauki. Dzięki zakupionym pomocom dydaktycznym wzbogaciliśmy naszą bazę edukacyjno-terapeutyczną i tym samym uatrakcyjniliśmy proces wspierania wszechstronnego rozwoju psychofizycznego naszych wychowanków. Różnorodne programy multimedialne przeznaczyliśmy do pracy z uczniami wymagającymi wsparcia w  usprawnianiu koncentracji uwagi,  rozwój procesów komunikacji i kompetencji społeczno-emocjonalnych. Aby dostosować metodykę nauczania do potrzeb uczniów z zaburzeniami w rozwoju i zróżnicować oddziaływania dydaktyczne wyposażyliśmy szkołę  w atrakcyjny sprzęt integracji sensorycznej, a także w liczne zestawy do pracy rewalidacyjnej. Pozyskane  narzędzia i pomoce edukacyjne niewątpliwie wpływają na wielowymiarowe podejście naszych nauczycieli, specjalistów, pozwalają zachować zasadę stopniowania trudności oraz umożliwiają podniesienie atrakcyjności zajęć przy terapii długoterminowej.      

Wielkanocne odwiedziny
W poniedziałek tj. 11 kwietnia uczennice naszej szkoły: Amelia Górna, Zuzanna Langowska oraz Maja Sochalska wybrały się wraz z paniami A. Pawlak i A. Banach na zajęcia do Przedszkola Miejskiego. Po raz kolejny przedszkolaki z grupy „Pszczółek” serdecznie Nas ugościli. Spotkanie rozpoczęło się od wielkanocnych zagadek. Żadna z zagadek nie była dla „Pszczółek” trudnością. Następnie wspólnie wykonaliśmy kolorowe papierowe jajka. Każdy musiał dopasować odpowiedni fragment papierowego puzzla, który stworzył ciekawą, wzorzystą pisankę. Na koniec wykonaliśmy tajemnicze jajka, które ukryły w sobie zajączki.

Twórczość plastyczna zachęca do podejmowania inicjatywy, rozwija samodzielność oraz wytrwałości oraz pobudza i rozwija ekspresyjne wyrażanie myśli poprzez wybrane formy.

Przyjazna i wesoła atmosfera towarzyszyła nam przez całe zajęcia. Był to mile spędzony czas, który zapisze się w naszych wspomnieniach.